Nuomonės formuotojų įtakos griūtis: kokį influencerį rinktis 2024-aisiais?

Jau kelis metus aidi nuomonės, kad didieji influenceriai nebepritraukia tiek auditorijos dėmesio, kiek šios karjeros atsiradimo pradžioje, o jei ir pritraukia, auditorija nebe taip patikliai reaguoja į pristatomus produktus.

Simona Trošinaitė

5/6/20242 min skaitymo

Ilgai apie tai kalbėjus, šiandien viską jau galime stebėti vykstant. Fenomeną patvirtina ir prekių ženklų patirtys: dideliam influenceriui išleidus nemažą rinkodaros biudžeto dalį – grąža dažniau nuvilia nei pradžiugina.

Tad iškyla klausimas, ką rinktis savo prekių ir paslaugų populiarinimui dabar, kad išgautumėte maksimalų efektyvumą?

Atlikti namų darbai = norimas rezultatas

Įvairaus dydžio ir temų nuomonės formuotojų dabar apstu, todėl kaip niekad svarbu skirti pakankamai laiko atsirenkant tinkamą žmogų savo prekėms ar paslaugoms pristatyti (reklamuoti). Ši taisyklė kaip ir nesiskiria nuo pastarųjų metų tendencijų, tačiau dabar jau galima drąsiai ieškoti tinkamo žmogaus per daug nesivadovaujant jo sekėjų skaičiumi, o remiantis savo prekės ženklo vertybėmis. Gerai atlikę namų darbus, ieškodami mažesnių kūrėjų, atrasite būtent jums tinkamą temą pilnai atskleidžiantį, turinį kuriantį asmenį.

Pastebėkite ir tai, kad turinys nebėra skirstomas tik į plačius segmentus kaip gyvenimo būdas, grožis, mada, maistas ir t.t. Verčiau – tvarūs buities sprendimai, prabangūs / prieinami / tvarūs / DIY drabužiai, tam tikros šalies kosmetika, istorija, politika ir pan. Taip, tai, kad turinys susiskirstė į mažesnes nišas reiškia, kad ir auditorijos jos pritraukia mažiau, tačiau jos lojalumas ir įsitraukimas yra daug kokybiškesnis ir bendruomeniškesnis nei tų, kurie kalba apie viską.

Autoriteto krypties pokytis

Tokia jau žmogaus prigimtis – ieškoti savęs kituose (ir atvirkščiai). Todėl natūralu, kad greitai išpopuliarėję nuomonės formuotojai visų akis patraukė svajonių gyvenimo būdu, kelionėmis ir nepertraukiamu naujų daiktų ir produktų įsigijimu. Iš pradžių visa tai tikrai darė įtaką nemažai auditorijos daliai, tačiau ilgainiui sekėjai perprato, kad kone už kiekvieno naujo „pirkinio“ stovi jie – prekių ženklai, kurie paprašė tą pirkinį parodyti.

Taip didžiųjų nuomonės formuotojų įtaka auditorijoms po truputį pradėjo mažėti ir ilgainiui galima buvo stebėti, kad naujai į rinką ateinantys prekių ženklai apie save praneša per mažesnį sekėjų skaičių turinčias kūrėjų paskyras. Visa tai tendencingai toliau keliavo į vis mažesnius influencerius, kol neatsirado UGC (angl. User Generated Content). T.y. kol prekių ženklai tiesiog nusprendė pačiai auditorijai duoti kalbėti apie jų prekes ir paslaugas.

Kas geriausiai veiks tau?

Kaip ir gyvenime, taip ir influencerių pasaulyje nėra viskas tik balta ar juoda. Tačiau, rinkdamiesi tinkamą kūrėją savo prekės ženklui, atsižvelkite tiek į savo biudžetą, tiek į influencerio dydį, tiek į jau minėtą nišą ir savo tikslą.

Didelis megainfluenceris puikiai pasitarnauja, kai rinkai norima pristatyti naują produktą, prekės ženklą ar jo atsinaujinimą. Tačiau nereikėtų tikėtis, kad tai atneš neregėtus pardavimus, nes tai nekurs bendruomenės, o tik foną aplink jūsų prekės ženklą. Svarbu prisiminti ir tai, kad net jei ir renkatės didžiuosius nuomonės formuotojus, prašykite išties kokybiško ir įtraukinačio turinio, o ne tik nuotraukos su žinomu veidu.

Jei, vis dėlto, ieškote kūrėjo, kuris ne tik apie jus papasakotų, bet, galbūt, ir sugeneruotų rezultatų, rinkitės tą, kuris turi subūręs bendruomenę, nepaisant to, ką sako jo sekėjų skaičiaus eilutė.