Skaitmeninė rinkodara: kokių tendencijų tikėtis 2023-aisiais?
Nors dar tik įžengiame į 2023-iuosius, jau galime matyti, kad skaitmeninė rinkodara išliks viena iš sparčiausiai besikeičiančių ir dinamiškiausių sričių. Nors kai kurios tendencijos išliks, tikėtina, kad nauji technologiniai sprendimai ir pasikeitimai rinkoje atvers dar daugiau galimybių šioje srityje. Tad ko galime tikėtis?
1.Dirbtinis intelektas
Dirbtinio intelekto (DI) naudojimas skaitmeninėje rinkodaroje yra vis labiau paplitęs ir tikėtina, kad šis trend’as tik stiprės šiais metais. Ir tai visiškai nestebina matant populiarėjančių Chat GPT, DALL-E ir Midjourney platformų galimybes.
Ko galime tikėtis? Mes tikrai vis dar turėsime darbus, tad į DI tobulėjimą nereikia žiūrėti priešiškai. Atvirkščiai – šiuos įrankius naudokite ir, svarbiausia, mokykitės, kaip juos efektyviai naudoti savo kasdienėms užduotims. Jei tech jums ne prie širdies, tikėtina, jog pastebėsime vis daugiau specialistų, kviečiančių į mokymus, kaip valdyti ir išnaudoti visas DI įrankių galimybes. Tad 2023-ieji bus pirmieji rimto susipažinimo su DI metai.
Kodėl tai naudinga? DI leidžia rinkodaros specialistams automatizuoti daugelį procesų, tokių kaip: reklamų selekcija ir distribucija, klientų segmentavimas ir individualus turinio siūlymas, greitas turinio kūrimas (tekstinio ir vizualinio), o tai leidžia sutaupyti laiko išteklius ir išlaidas.
Be to, DI taip pat gali padėti gauti geresnius rezultatus iš rinkodaros kampanijų, nes jis gali analizuoti didelius duomenų kiekius ir padaryti patikimesnius sprendimus nei žmogus. Todėl tikėtina, kad DI naudojimas skaitmeninėje rinkodaroje tik plėsis ir taps vis svarbesne rinkodaros strategijų dalimi.
2.Video turinys
TikTok yra viena iš sparčiausiai augančių socialinių medijų platformų ir tikėtina, kad ji toliau stiprės ir plėsis ateinančiais metais. Dėl savo jaunos ir aktyvios vartotojų bazės, TikTok yra puikus būdas pritraukti jaunų žmonių dėmesį ir įtraukti juos į savo prekės ženklo strategiją. Be to, TikTok pasižymi savitais formatais ir stiliumi, todėl prekės ženklai gali išnaudoti šią platformą kūrybingoms ir įsimintinoms rinkodaros kampanijoms.
TikTok taip pat pasižymi gerai suprojektuotais reklamos produktais, todėl prekės ženklai gali pasiekti savo tikslinę auditoriją tikslingai ir efektyviai. Todėl yra labai svarbu, kad prekės ženklai prisitaikytų prie TikTok’o ir pradėtų naudoti šią platformą savo rinkodaros strategijose.
Net jei ir dar neturite ar nenorite nerti į TikTok’ą, galite išnaudoti jo stebėjimą, būti visų trend’ų sukūryje, mokytis filmavimo ir redagavimo technikų, stebėti konkurentus ir tai, kas labiausiai pritraukia vartotojus.
„Gyvename tokiu dėmesio nesukaupimo ir stokos laiku, kad vartotoją pagauti ir sudominti turime greitai, o tam turime vos kelias sekundes“, – tiesioginėje transliacijoje dalinosi Venudu lektorius Darius Gerulis.
3.Personalizacija
Asmeniškumas yra labai svarbus prekės ženklams, kuriantiems skaitmenines rinkodaros strategijas ir naudojantiems socialines medijas. Tai leidžia ne tik geriau suprasti savo vartotojus, tačiau ir įtraukti juos savo žinute.
Personalizacija yra efektyvus būdas pritraukti vartotojų dėmesį ir padidinti jų lojalumą, nes žmonės mėgsta jaustis svarbiais. Tai gali padėti prekės ženklams gauti geresnius rezultatus iš savo rinkodaros kampanijų, nes tai leidžia jiems tikslingai pasiekti savo tikslinę auditoriją su personalizuotais pranešimais ir turiniu. Todėl, labiau nei niekad, 2023-iaisiais skirkite laiko savo auditorijos pažinimui, jos skaidymui ir siekite sukurti personalizuotas patirtis savo vartotojams.
4.B2B influenceriai
Skaitmeninės rinkodaros erdvėje vis populiaresnis tampa B2B (buisiness-to-business) influencerių naudojimas. B2B influenceriai – tai asmenys arba organizacijos, turinčios didelį sekėjų skaičių ir įsitraukimą konkrečioje pramonės šakoje, tad jie gali padėti prekės ženklui pasiekti ir sudominti savo tikslinę auditoriją. Šie influenceriai dažnai turi aukšto lygio kompetenciją ir patikimumą savo srityje, o jų pritarimas ar rekomendacija gali labai stipriai paveikti kitų įmonių pirkimo sprendimus.
Bendradarbiaudami su B2B influenceriais, prekės ženklai gali pasinaudoti savo įtaka ir pasiekiamumu bei panaudoti savo patirtį, kad padidintų savo rinkodaros kampanijų vertę. Todėl prekės ženklams svarbu apsvarstyti galimybę naudoti B2B influencerius kaip savo skaitmeninės rinkodaros strategijos dalį.
5.Krizinės situacijos
Anot socialinių tinklų agentūros Caption vadovo Karolio Rimkaus, karas Ukrainoje privertė prekių ženklus pradėti kalbėti apie socialines ir politines temas. Tarkime, kad ir Ukrainos palaikymas, mūsų šalyje – tai yra labai saugi pozicija, tačiau tai, regis, atvėrė duris ir parodė prekių ženklams, kaip jie gali išreikšti savo nuomonę ties kitomis socialinėmis problemomis, drąsiau užimti politines pozicijas. To padarinys – žmogiškesni ir autentiškesni prekiniai ženklai, kurie ne tik bando užsidirbti, bet ir parodo charakterį bei pavyzdį, palaikydami jiems svarbius įsitikinimus.
Tikimasi, kad 2023-aisiais matysime, kaip prekių ženklai dar drąsiau skleidžia savo politinius ir/ar socialinius interesus ir tai net įtrauks į savo komunikacijos strategijas.
Be pastarosios šiais metais kurti tikslingą turinį darysis dar sunkiau. O jeigu jums žodis „strategija“ vis dar kelia siaubą, o norimas rezultatas socialiniuose tinkluose – misija neįmanoma, junkitės prie nuotolinių Venudu skaitmeninės rinkodaros strategijos mokymų.
Daugiau informacijos bei registracija: https://venudu.lt/digital-marketing-mokymai
Socialiniai tinklai keičiasi žaibišku greičiu, tad norint sėkmingai prie jų prisitaikyti, reikia būti nuolat informuotu. Sekite mūsų paskyrą, kurioje dažnai apžvelgiame aktualiausias mėnesio ar savaitės skaitmeninės rinkodaros naujienas, o platesnę Dariaus Gerulio ir Karolio Rimkaus diskusiją apie 2023-ųjų tendencijas stebėkite nuorodoje: https://www.facebook.com/watch/live/?ref=watch_permalink&v=1139508270067960